Op naar Ho Chi Minh City ✈️

3 augustus 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vanochtend ging de wekker weer vroeg. Om 6 uur moesten de koffers buiten staan en om half 7 reden we met de bus naar het vliegveld in Da Nang om naar Ho Chi Minh City te vliegen. Dit duurde iets meer dan een uur en was goed te doen.

Nadat we even iets konden eten zijn we naar het oorlogsmuseum geweest. Het was bizar wat we daar allemaal konden zien. In verschillende zalen was vanalles opgehangen en uitgestald om alle gruwelijke zaken uit de Vietnamoorlog uit te kunnen leggen... In een zaal waren ook mensen die geboren zijn met beperkingen als gevolg van ‘Agent-orange-chemicaliën’. Wat een ervaring...

Daarna hebben we een stadstour gemaakt door de oude stad. Het valt op dat hier mooie oude gekleurde gebouwen zijn, maar ook veel modernere met daarin bekende winkels als Zara, Gucci, Adidas en zelfs een H&M.

Hierdoor kregen wij niet echt een Vietnam-gevoel, tot we de weg gingen vragen.. Engels praten lukt hier vaak nog niet zo goed.

We hebben wat gedronken en gegeten in de Pub-street en hebben daarna nog wat souvenirs gekocht.

Nilo & Lianne

1. Jan en Jolanda:
    3 augustus 2019
    Ook mooi om de verschillen mee te maken in het land. Weer een andere kijk op Vietnam en de bevolking.
  2. Simone:
    4 augustus 2019
    Wat een ervaringen! Leuk om jullie reis zo te volgen 😊 Enjoy!