Van Long Nature Reserve en Hoa Lu

27 juli 2019 - Ninh Binh, Vietnam

Met de bus reden we vanochtend naar het Van Long Nature Reserve om daar aan boord te stappen van een ‘bootje’ waarmee we roeiend een mooie tocht hebben gemaakt. Onze roeier was een man van 66 die ons met handen en voeten in het Engels nog wat dingen vertelde.

De omgeving was prachtig en we hebben ook wat aapjes gezien die op de rotsen leven. In de grotten hingen vleermuizen en iemand in de groep had grote wespennesten en grote slakken gezien. Het valt hier op dat veel dingen in de natuur veel groter zijn dan bij ons zoals libelles, vlinders en andere insecten.

Hierna zijn we verder gereden naar Hoa Lu, de historische hoofdstad van Vietnam. We hebben verschillende tempels in oud-Vietnamese bouwstijl gezien.

Na de lunch zijn we gaan fietsen naar een andere tempel in Hoa Lu. Het werd in de verte wel donkerder in de lucht, maar dat moest goed gaan. Dat was niet zo... 🌧

Omdat we de tempel op de rots wel wilden zien zijn we in de stromende regen 200 trappen tegen de rotsen op gelopen. Een hele ervaring, maar het was het waard!

Hierna gingen we gelukkig terug naar het hotel en inmiddels zijn we weer droog en opgefrist😊

Vanavond eten we hier in Ninh Binh en gaan we naar een karaokebar. Morgenvroeg moeten we er om 6 uur uit en reizen we door naar Halong Bay.

Nilo & Lianne

1. Suus:
    27 juli 2019
    Supermooi allemaal als ik de foto's zo bekijk 👍 😃!

En een beetje 💦☂️ regen laten jullie je niet door uit het veld slaan, hihi.
  2. Quinten:
    Hallo Nilo en Lianne,

Ik heb jullie foto's bekeken en vind ze supergaaf. Jullie zijn echt heel ver weg.

Ik wil nog even vertellen dat ik een heb Dino geaaid en laat de foto nog een keer zien als jullie weer terug zijn van vakantie.

Groetjes Quinten
  3. Jan en Jolanda:
    27 juli 2019
    Wat een mooie tochten maken jullie. Ondanks de regen kun je prachtige plaatsen bezoeken. Mooie foto's.
  4. Hans boes:
    27 juli 2019
    Hallo Nilo en Lianne , hartelijk dank voor deze update van jullie reisverslag.
    De temperatuur is hier eindelijk weer wat aangenaam en zit nu achter ons huis een biertje te drinken. ondertussen lees ik al jullie reisverslagen nog eens door en bekijk alle toegestuurde foto's , wat maken jullie een schitterende cultuur reis die wellicht een heel hoge herinneringswaarde zal hebben, geniet hier heel bewust van.
    Vanmiddag zijn wij bij jullie huis geweest, daar is alles onder controle en we hebben alles wat groeit flink nat gemaakt en dat was ook wel nodig.
    Wij wensen jullie samen een heel aangename en voorspoedige reis en bovenal een behouden thuiskomst, all the best.
    Hartelijke groet Hetty en Hans.