Varen over de Mekong

5 augustus 2019 - Mekong Delta, Vietnam

Vanochtend vertrokken we uit Saigon. Na een lange busrit kwamen we aan bij een oude stenenfabriek en nadat we daar hebben rondgekeken liepen we naar een opstappunt van de Mekong, waar we met een boot over de rivier zijn gevaren. We zijn gestopt bij soort ‘winkel’ waar ze vanalles van kokosnoten maakten en verkochten. Daarna zijn we op kleine bootjes gestapt en hebben we door de smallere delen van de Mekong gevaren. Heel gaaf!

Onderweg naar de kleine bootjes begon het keihard te regenen!!!

In de stromende regen liepen we door en gelukkig was het droog toen we bij de bootjes aan kwamen😂

We hebben vandaag een fietstocht gemaakt over hobbelende weggetjes langs de dorpjes. Daarna stond er een heerlijke Vietnamese lunch voor ons op tafel.

Na de lunch gingen we met de boot weer richting de bus en kregen we nog een tropische bui over ons heen. Lekker verfrissend!🙈

Tegen de avond kwamen we aan in het hotel MET ZWEMBAD! Morgen gaan we naar Chau Doc en is het een van de laatste dagen in Vietnam.

Nilo & Lianne

1. Suus:
    9 augustus 2019
    Jullie zien echt vanalles! 😃 Gave herinneringen aan het maken met z'n twee.
  2. Hetty:
    9 augustus 2019
    Wat een belevenis deze reis. Kijk nu toch iets met andere ogen naar Vietnam.
    Geniet er nog lekker even van samen. 😍