Een dag in Hanoi ⛩📚

24 juli 2019 - Hanoi, Vietnam

Vanochtend werden we rond 8 uur wakker gemaakt. Het was een fijne nacht en we hebben goed bijgeslapen.

Na een lekker ontbijt zijn we met de bus naar het Mausoleum van Ho Chi Minh gegaan. Hier konden we zien hoe hij geleefd heeft. Daarbij hadden we onze eerste Vietnamese regenbui. Van het ene op het andere moment begon het heel hard te regenen. Normaal niet fijn, nu toch wel met 31 graden🙈 Er werden snel poncho’s geregeld, maar die konden al snel weer uit.

Daarna zijn we naar het Vrouwenmuseum geweest en hebben we lekker geluncht met Vietnamese gerechten. Erg lekker!🤗

Na de lunch bezochten we de tempel van de Letterkunde. De foto’s zeggen genoeg⛩😊

We gaan hier nog even genieten voor we morgen vertrekken.

Nilo & Lianne

1. Hans boes:
    24 juli 2019
    Ho chi minh was een belangrijk mannetje, de grondlegger van de democratische republiek - noord vietnam in 1945 , de stad saigon kreeg later de naam Ho chi minh stad.
    Zijn mausoleum is geïnspireerd op die van Lenin. Zijn wens was om gecremeerd te worden maar dat hebben ze niet gedaan.
  2. Jan en Jolanda:
    24 juli 2019
    Nilo en Lianne, wat fijn dat jullie samen deze reis maken. Heel bijzondere plekken bezoeken en mooie herinneringen maken!! Groetjes Jan en Jolanda
  3. Suus:
    24 juli 2019
    Veelzijdig en interessante dag zeg. De foto's van de tempel kan ik volgens mij nog niet zien bij de foto's, maar goed... die moeten ook helemaal vanuit Vietnam naar NL komen. Zal wel ff duren hihi